Workshop Sociala Medier

14900 kr inklusive moms


Om kursen

I den här kursen tar vi oss an ditt företag och skräddarsyr den efter era behov och önskemål. Beroende på vilken typ av företag ni är så tittar vi på hur ni kan förbättra era sociala kanaler.

Om Gustaf

Kursledare är Malina Koch som är vår Head Of Social Media. Malina har jobbat med Sociala Medier sedan 2010 både i Tyskland och Sverige. Med gedigen erfarenhet som digital strateg har hon jobbat med alla typer av kunder. Från internationella företag som Unilever till mindre Svenska företag som Online Voices.

Målgrupp

Alla företag som vill öka sin kompetens inom sociala medier.

Det här lär du dig

- Sätta tydliga mål för dina sociala medier - Definiera din målgrupp och vilka personas ingår i den - Bestämma hur du ska kommunicera - Avgöra vilka ämnen du ska prata om, skapa ett månadsschema och skriva exempel-inlägg - Hitta vilka KPI:er och konverteringspunkter som är relevanta för dig

Agenda

Under workshopen kör vi flera övningar för att kunna sätta en bra strategi för era sociala medier: - Mål - Målgrupp - Tonalitet - Innehåll och inläggsschema - Mätning

Vad ingår

Easy Workshop paketet passar dig som ska sätta en tydlig strategi för ditt arbete i sociala medier. Workshopen innehåller vårt basic workshop upplägg och kommer ge dig en tydlig riktning för ditt arbete samt underlätta din innehållsplanering och utvärderingen av dina aktiviteter.

Praktisk information

Kursen är en halvdag (0830-1200) och ni kan vara mellan 1-5 personer som deltar, det är fortfarande samma pris oavsett antal deltagare. Kursen hålls hos oss på Smålandsgatan 16 och vi bestämmer lämpligt datum och tid.