Optimera din annonsering på Facebook och Instagram

8650 kr inklusive moms


Om kursen

Det är i dag viktigare än någonsin att synas i sociala medier. Och numera räcker det inte med att göra regelbundna statusuppdateringar för att nå din målgrupp – den organiska spridningen behöver kompletteras med träffsäker annonsering för att nå full effekt. På denna mycket aktuella heldagskurs lär du dig att annonsera både kostnadseffektivt och datadrivet på Facebook och Instagram. Du får en grundläggande genomgång av Facebook Ads – både teoretiskt och praktiskt – och dessutom fördjupad kunskap i alltifrån segmentering av målgrupper till spårning, optimering och uppföljning. I korthet: vår erfarna kursledare hjälper dig att få maximal ROI på din annonsering i sociala medier. Kursledare är Nicklas Krus – Head of Social Media på Pineberry och en fena både på digital annonsering och SEO. Nicklas förklarar komplicerad annonseringsstrategi med sitt norrländska lugn så att alla kan förstå.

Om Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy är en av Sveriges ledande arrangörer av kurser inom webb och digital transformation. Våra kurser äger rum på Södermalm i Stockholm. Sedan starten 2015 har vi haft närmare 1 000 kursdeltagare – och 99,3% av dem har varit nöjda hittills.

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som vill få en heltäckande bild av hur du lyckas på riktigt med annonsering på Facebook och Instagram. Kanske jobbar du som marknadsförare, kommunikatör, webbredaktör, sociala medier-ansvarig eller e-handlare. Du behöver inga förkunskaper för att delta.

Det här lär du dig

✓ Hur annonsering på Facebook och Instagram fungerar ✓ Sätta rätt mål för din annonsering ✓ Segmentera dina målgrupper och välja rätt kanal ✓ Kontostruktur, kampanjinställningar, spårning och målgrupper ✓ Skapa säljande annonser ✓ Optimering, mätning och uppföljning av din annonsering för ännu bättre resultat

Agenda

08:30-09:00 – Registrering och frukost 09:00-09:50 – Introduktion till annonsering på Facebook och Instagram 09:50-10:50 – Kontostruktur, kampanjinställningar, spårning och målgrupper 10:50-11:00 – Förmiddagspaus 11:00-11:50 – Skapa säljande annonser: format, text, bild och CTA 11:50-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch) 13:00-13:50 – Dynamiska produktannonser, retargeting och segmentering 13:50-14:45 – Instagram: Strategi, annonser och målsättning 14:45-15:00 – Eftermiddagsfika 15:00-16:00 – Optimering, budgetering, mätning och uppföljning

Vad ingår

✓ En mycket populär kurs om annonsering på Facebook och Instagram ✓ Kursmaterial ✓ Rejäl frukost ✓ Påkostad lunch ✓ Lyxigt eftermiddagsfika

Praktisk information

Kursen äger rum på Magnus Ladulåsgatan 65 på Södermalm i Stockholm. Du kan avboka kostnadsfritt fram till fyra veckor före kursstart. Mer praktisk information skickas per mail några dagar före kursen äger rum.