Marknadsför som en startup – så får du global spridning med liten budget

550 kr inklusive moms

Inga planerade kurstillfällen 

Om kursen

Hur skapar man framgångsrik marknadsföring med målgruppen i fokus – oavsett om den består av vassa hackare eller kreativa marknadsförare? På den här kursen får du ta del av Yasmins bästa marknadsföringstips från tiden som eventchef för Webbdagarna och från hennes nuvarande roll som PR- och marknadschef på startupbolaget Detectify. På kort tid har Detectify byggt upp ett starkt varumärke som – med nästintill obefintlig marknadsbudget– lyckats få stor spridning på sitt innehåll. Deras blogginlägg har fångats upp av titlar som WIRED, The Next Web, Observer och Nyhetsmorgon över 150 gånger de senaste åren. Därtill har de ökat bloggtrafiken med 200% de senaste 12 månaderna, lyckats med konststycket att skapa content marketing som konverterar och engagerat sina kollegor för att nå ut med sitt budskap. Ta del av Yasmins marknadsstrategi och konkreta tips inom områden som content marketing, datadriven marknadsföring, employer marketing, inbound marketing, sociala medier och traditionell PR.

Om Yasmin Tilles

Yasmin Tilles är en projektledare by design som brinner för affärsutveckling, entreprenörskap och marknadsföring. Hon har tidigare jobbat som eventchef på Webbdagarna, Sveriges ledande event om digital marknadsföring, och har i dag rollen som PR & Marketing Manager på Detectify, it-säkerhetsbolaget som grundades av några av världens främsta etiska hackare och som för andra året i rad listades som en av Europas hetaste startups av WIRED. Vid sidan av detta driver Yasmin den prisbelönta resbloggen 'We are Nodes’ och föreläser inom digital marknadsföring.

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som vill få inspiration och konkreta tips på hur du ska lägga upp din marknadsstrategi. Den är perfekt för dig som jobbar med eller studerar inom digital marknadsföring, PR, marknadskommunikation eller sociala medier.

Det här lär du dig

✓ Hur du använder alla dina medarbetare för innehållskapande och lyckas med Employer Marketing. ✓ Hur du jobbar löpande med att skapa relevant och värdefullt content, både lokalt och globalt. ✓ Exempel på framgångsrika innehållskampanjer som Detectify har gjort som inkluderar SEO, PR, event och räckvidd. ✓ Vilka mättal/KPI:er du kan jobbar efter. ✓ Hur Detectify– med 0 kronor i PR- och eventbudget/frilansbudget och endast 20 personer på kontoret – har lyckats: * Bli omskrivna som "Security Giants" och få pressutrymme i över 150 artiklar under 2016-2017 av sajter som WIRED, The Next Web, International Business Times, Observer med flera, och bygga långsiktiga relationer med journalister världen över. * Öka antalet följare på Twitter med 47% och bloggtrafiken med 200% de senaste 12 månaderna. * Öka sin organiska ranking med 995 platser på deras huvudsakliga keywords och ökat den organiska trafiken med 128%. * Få medverka som talare på 50+ events under 2016-2017 – inklusive Defcon, The Next Web, Deepsec, AppSec och Radar Security.

Agenda

Kursen består av 2,5 timmars föreläsning med en kort paus för fika. Efter kursen finns möjlighet att ställa frågor och få anpassade tips av kursledaren.

Vad ingår

✓ En kvällskurs om digital marknadsföring ✓ Fika ✓ Kursmaterial

Praktisk information

Kursen äger rum på Lindvallsgatan 2 vid Hornstull i Stockholm.

Omdömen

Linda Boman
2018-01-20 20:00
Spännande "mktg-resa" som Yasmin gjort med Detectify – hon är så bra på både innehåll och att presentera på ett engagerande sätt! 5+ :-)

Åsa
2018-01-20 20:00
Mycket bra input, högt tempo, inspirerande kursledare!

Joel
2018-01-20 20:00
Yasmin var grym!

Nicke Holgersson
2018-01-20 20:00
Yasmine var toppen, hon hade mycket att ge och gav allt, verkligen super