Introduktionskurs i konvertering i Stockholm

8050 kr inklusive moms


Om kursen

För att lyckas på webben måste man vara bra på konvertering – men frågan är hur man gör det på rätt sätt. Som deltagare på vår konverteringskurs får du praktisk kunskap och en inblick i hur webbpsykologi, användarbeteenden, optimeringsverktyg och A/B-testning dramatiskt kan öka din försäljning online. Vi lär dig dessutom hur du skapar relevanta testhypoteser som skapar verkligt resultat över tid. Kursen är ditt startskott för att börja jobba datadrivet på riktigt. Kursledare är Marianne Stjernvall – en av Sveriges ledande specialister inom konvertering och A/B-testning. Hon är även en uppskattad Webbdagarna-talare och webinarledare för Optimizely – som lyckas förklara konverteringens komplexa värld på ett både pedagogiskt och inspirerande sätt.

Om Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy är en av Sveriges ledande arrangörer av kurser inom webb och digital transformation. Våra kurser äger rum på Södermalm i Stockholm. Sedan starten 2015 har vi haft närmare 1 000 kursdeltagare – och 99,3% av dem har varit nöjda hittills.

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som har ambitionen att komma igång med konverteringsoptimering på allvar – men som först vill vara säker på att du förstår hur alla beståndsdelar hänger ihop och i vilken ände du ska börja.

Det här lär du dig

✓ Vad konverteringsoptimering är och vilka resultat du kan uppnå ✓ Hur webbpsykologi och användarbeteenden påverkar din konvertering ✓ Vilka verktyg som är viktigast ✓ Att lyckas med A/B-testning ✓ Hur du jobbar datadrivet med testresultaten som grund

Agenda

08:30-09:00 – Registrering med frukost 09:00-10:30 – Introduktion till konverteringsoptimering * Konverteringsoptimering – Hur allt startade * Därför ska du optimera hela kundresan * Förväntningar av att börja arbeta med CRO * Framgångsmetoder för att lyckas 10:30-10:45 – Förmiddagsfika 10:45-12:00 – Webbpsykologi * Så fungerar vårt fysiska beteende i en digital värld * Innehåll och flöden – Beteendevetenskapliga teorier i praktiken * Användarcentrerade designteorier 12:00-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch) 13:00-14:00 – Verktygen: från kvantitativa till kvalitativa * Google Analytics * Heatmaps / polls * Inspelningar * Mätning av formulär 14:00-15:00 – Allt du behöver veta för att börja A/B-testa * Testplanen – från idé till implementation * Vad du behöver för att uppnå din testplan * Testa på data / agera på data? * Vanligaste fallgroparna du ska undvika 15:00-15:15 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk) 15:15-16:00 – Inspiration från olika branscher * Inspirerande case * Interaktiv session där vi bygger ett A/B-test 16:00-16:30 – Summering av dagen * Vad du behöver för en fungerande CRO-process i din organisation * Vad ska du göra när du är tillbaka på arbetsplatsen och vart hittar du inspiration?

Vad ingår

✓ En populär kurs om konvertering ✓ Kursmaterial ✓ Rejäl frukost ✓ Påkostad lunch ✓ Lyxigt eftermiddagsfika

Praktisk information

Kursen äger rum på Magnus Ladulåsgatan 65 på Södermalm i Stockholm. Du kan avboka kostnadsfritt fram till fyra veckor före kursstart. Mer praktisk information skickas per mail några dagar före kursen äger rum.