Influencer marketing-kurs i Stockholm

4900 kr inklusive moms


Om kursen

Vari ligger värdet av att jobba med influencers? Och hur genomför man lyckade kampanjer med dem? För att arbeta med influencer marketing krävs en förståelse både för kreatören och hens drivkrafter samt för kanalerna som influencern publicerar i. På den här halvdagskursen lär du dig just detta – hur influencers fungerar, hur du som marknadsförare skapar goda relationer med dem samt vilka kanaler och vilket slags innehåll som fungerar. Du får dessutom massor av praktiska insikter och konkreta exempel på lyckade influencer-kampanjer. Kursledare är Linda Hörnfeldt, grundare av intresseorganisationen Influencers of Sweden. Linda har efter 16 år som bloggare, många år på marknads- och PR-sidan och nu i sin dagliga kontakt med influencers en unik insikt i vad som gör framgångsrika relationer med influencers. Det handlar i grund och botten om research, respekt och relationer. Vid kursens slut har du fått verktygen som behövs för att ditt företag verkligen ska lyckas med influencer marketing.

Om Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy är en av Sveriges ledande arrangörer av kurser inom webb och digital transformation. Våra kurser äger rum på Södermalm i Stockholm. Sedan starten 2015 har vi haft närmare 1 000 kursdeltagare – och 99,3% av dem har varit nöjda hittills.

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som vill börja arbeta med influencers, eller nyligen har börjat göra det, och vill säkerställa att du gör rätt från början – så att du ökar chanserna att verkligen lyckas med dina kampanjer.

Det här lär du dig

✓ Vad en influencer är och var de finns ✓ Vad som driver influencers ✓ Hur du bygger relationer med influencers ✓ Skillnaden mellan PR & annonsering ✓ Marknadsföringslagen och andra regelverk att tänka på ✓ Vad som funkar – du får se massor av exempel på bra kampanjer

Agenda

13:00–13:30 – Vad är en influencer och var finns de? 13.30–14.00 – Vad som driver och motiverar influencers 14.00–15.00 – Lär dig bygga relationer med influencers 15.00–15.15 – Eftermiddagsfika (lyxkaffe, frukt och smarriga bakverk) 15.15–15.45 – Skillnaden mellan PR & annonsering 15.45–16.15 – Marknadsföringslagen och andra regelverk du måste känna till 16.15–17.00 – Exempel på case och lyckade kampanjer

Vad ingår

✓ En otroligt aktuell halvdagskurs i hur du lyckas med influencer marketing ✓ Kursmaterial ✓ Lyxigt eftermiddagsfika

Praktisk information

Kursen äger rum på Magnus Ladulåsgatan 65 på Södermalm i Stockholm. Du kan avboka kostnadsfritt fram till fyra veckor före kursstart. Mer praktisk information skickas per mail några dagar före kursen äger rum.