Digital Marknadsföring för Småföretagare

3744 kr inklusive moms


Om kursen

För att nå ut till kunden måste du och ditt företag vara närvarande och kommunikativ online. Lär dig allt du behöver veta om digital marknadsföring, varumärke och PR, samt hur du lockar dina drömkunder. Denna kurs går på djupet i marknadsföring, begreppet relevans och hur du kan tillämpa det i ditt marknadsföringsarbete. Denna kurs är lika bra för dig som startar ett företag, förening, som för dig som jobbar med marknadsföring på ett företag. Den är perfekt för dig som a) hatar att ringa och sälja b) får inget resultat av din marknadsföring c) lägger massa onödiga pengar på annonsering i fina tidningar Ingen av taktiker förutsätter stora investeringar eller kändisskap – vi har förstahands erfarenhet av att skapa något framgångsrikt utan externa medel eller rätta kontakter. Du får en grundutbildning i (digital)marknadsföring, lär dig hur du presenterar ditt företag och erbjudande till rätt person, på rätt sätt, på rätt tid och i rätt kanal, samt hur du använder smarta teknologier för att marknadsföra din business. Dessutom får du en genomgång av Facebook som annonseringsplattform.

Om Tiina

Tiina är en entreprenör, konceptutvecklare, marknadsföringsstrateg och IT-proffs. Hennes bakgrund är inom IT, resebranschen, design och finans, där hon arbetat som konsult, projektledare, produktchef, produktutvecklare, designer, och affärs – och processutvecklare med ansvar för offshore-verksamhet i Indien och Tjeckien, samt produktionsstyrning och försäljning på internationella marknader. Tiina föddes i Finland, och bor nu i pittoreska Mariefred med sin småländska man och två vilda barn. Samtidigt med konsultfirman AVENUE driver hon en internationell onlineplattform för entreprenörer och ett företag med hemtextilier som säljs i 15 + länder. Tiina är en civilingenjör inom IT och en multi-passionerad företagare med stor nyfikenhet och viljan att ständigt utvecklas som coach, konsult och ledare. Förutom konsultering, Tiina håller kurser, workshops och föreläsningar för små- och medelstora företag inom design, varumärkesutveckling, marknadsföring och teknik. Hennes största intressen är design och teknik, sociala medier och Internet, Spanien, inredning, mat och resor.

Målgrupp

De flesta kursdeltagarna är företagare, kreatörer, marknadsförings- och varumärkesansvariga, designers, butiksägare, salongsägare, och generellt alla som vill lära sig hur digital marknadsföring fungerar och vill få resultat utan att det kostar skjortan eller tar all ens tid.

Det här lär du dig

- Grundläggande marknadsföring för småföretagare & entreprenörer; vad fungerar idag och hur kan du optimera din marknadsföring, både tid och pengar? - Bygg en lojal kundkrets online; vad vill dina kunder och hur kan du garantera att de köper från dig? - Varumärket; vår 9-stegsprocess för ett framgångsrikt varumärke - Loop och relevansmarknadsföring; hur kan du få dina prospekt att komma tillbaka och hur du kan garantera att din marknadsföring är relevant just för den personen, vid rätt tillfälle? För same size does NOT fit all. - Webbsidan; vad säger den om ditt företag? Vilka är de 5 viktigaste element du måste ha på din sida? - Kommunikationsstrategi; hur bygger du din content plan? Hur distribuerar du ditt innehåll? - Sociala medier; vilka kanaler fungerar idag och hur kan dessa nyttjas för att öka försäljning och varumärkeskännedomen? - Facebook, Instagram, Pinterest; genomgång av olika plattformar och hur man kan använda dessa för att öka försäljning - Jobba med PR & media; alla kan få mediauppmärksamhet även utan att betala dyrt för PR-firmor - Hur pitchar du till journalister, bloggare och skapa framgångsrika samarbeten med influencers - Workshop: lär dig annonsering på Facebook: - olika typer av annonser och hur dessa påverkar dina resultat - hur du kan annonsera på Facebook och Instagram för att sälja dina produkter och tjänster - hur du skapar snygga bilder på ett enkelt sätt - hur olika typer av Facebook-annonser fungerar och hur du bör budgettera för dessa - hur du optimerar dina Facebook-annonser med hjälp av targeting - hur du riktar dina Facebook-annonser med hjälp av e-post - hur du kan mäta kampanjernas effekt och vilka siffror du bör ha koll på - hur du använder Ads Manager - hur och varför skapa målgrupper för dina annonser - och det bästa – set it & forget it – skapa annonser en gång, få resultat kontinuerligt

Agenda

Du får tillgång till vår utbildningsplattform online och kan studera när du vill, var du än är, och så ofta och länge som du vill.

Vad ingår

Kursen kommer att levereras till dig via videoföreläsningar, PDF-filer, och arbetsuppgifter. Du kan titta på video på alla enheter - inklusive din iPad eller din telefon.

Praktisk information

OBSERVERA - Kursen är tillgänglig för dig när som helst och så länge du vill, vilket betyder att du kan repetera allt många gånger om och lära dig när du har tid. Du kommer att få inloggningsuppgifter till vår kursplattform, och kan studera när och var du vill!